Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1   Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP“) PO podnikateľa s obchodným menom: TIANFU s. r. o. , so sídlom: Dolná Streda 536, 925 63, Slovenská republika, IČO: 56142391. Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel Sro, vložka č. 56380/T (ďalej ako ,,predávajúci“). VOP upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov(ďalej ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) medzi predávajúcim a spotrebiteľom prostredníctvom elektronického objednávkového formulára predávajúceho (ďalej len „zmluva“) a tvoria jej neoddeliteľnú súčasť. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.tianfu.sk  (ďalej len „webstránka“).

1.2    VOP sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.

1.3    Ustanovenia týchto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy. Zmluva a VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku. Zmluva, ktorej súčasťou sú tieto VOP, sa považuje za písomnú zmluvu.

2. REGISTRÁCIA

2.1    Kúpu tovaru z webstránky predávajúceho môže spotrebiteľ vykonať ako registrovaný alebo neregistrovaný užívateľ. Výhodou registrácie je, že spotrebiteľ nemusí pri každej objednávke opakovane zadávať svoje osobné údaje a adresu na doručovanie.

2.2    Registrovať sa môže fyzická osoba, ktorá je staršia ako 16 rokov.

2.3    Spotrebiteľ sa môže registrovať prostredníctvom registračného formulára na webstránke (ďalej ako „registračný formulár“). Je potrebné, aby spotrebiteľ v registračnom formulári uviedol všetky v ňom uvedené údaje, teda meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, adresu na doručovanie objednaného tovaru a vytvoril si prihlasovacie heslo. Informácie zadané spotrebiteľom v registračnom formulári musia byť pravdivé a aktuálne.

2.4    Prístup k účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom, o ktorých sa týmto spotrebiteľ zaväzuje zachovávať mlčanlivosť a chrániť ich pred použitím alebo zneužitím akýmikoľvek tretími osobami.

2.5    Predávajúci má právo overiť si akékoľvek a všetky údaje, ktoré spotrebiteľ uvedie v registračnom formulári. Ak predávajúci zistí, že spotrebiteľom zadané údaje v registračnom formulári sú neaktuálne, neexistujúce alebo klamlivé, prípadne, že spotrebiteľ účet nevyužíva po dobu viac ako 24 mesiacov alebo poruší svoje povinnosti alebo práva predávajúceho zo zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo vykonať deaktiváciu užívateľského účtu spotrebiteľa.

3. OBJEDNANIE TOVARU A UZATVORENIE ZMLUVY

3.1    Po výbere tovaru na webstránke a potvrdení svojho výberu stlačením tlačidla „Pridať do košíka“ bude spotrebiteľ presmerovaný do objednávkového formulára (ďalej ako „objednávkový formulár“). Je potrebné, aby spotrebiteľ v objednávkovom formulári uviedol všetky údaje (resp. zvolil príslušnú voľbu v objednávkovom formulári), teda meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, adresu na doručovanie spotrebiteľom objednaného tovaru, údaje o spôsobe úhrady ceny za tovar a spôsobe doručenia tovaru, prípadne zľavový kód alebo kupón. V prípade, ak je spotrebiteľ registrovaným zákazníkom, je potrebné, aby sa prihlásil.

3.2    Po voľbe spôsobu platby bude spotrebiteľ presmerovaný na stránku, kde sú zhrnuté všetky údaje objednávky spotrebiteľa. Predávajúci žiada spotrebiteľa, aby skontroloval a prípadne opravil akékoľvek chybné údaje uvedené v objednávke stlačením tlačidla „Upraviť“. V prípade, ak sú všetky spotrebiteľom zadané údaje správne, objednávku odošle stlačením tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie spotrebiteľa o tom, že sa zoznámil s týmito VOP.

3.3    Po odoslaní objednávky predávajúci doručí spotrebiteľovi, na ním zadaný e-mail, potvrdenie objednávky. Doručenie potvrdenia o prijatí objednávky zo strany predávajúceho neznamená uzavretie zmluvy. Po doručení potvrdenia o prijatí objednávky dochádza k overeniu dostupnosti tovaru zo strany predávajúceho a zmluva je uzavretá až záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie zmluvy zo strany predávajúceho vo forme e-mailového potvrdenia, že je tovar pripravený na vyzdvihnutie, resp. že bol odoslaný na doručenie.

3.4   V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh zmluvy a zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením spotrebiteľa o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto VOP.

3.5    Náklady, ktoré spotrebiteľovi vzniknú pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku (napríklad telefón alebo internet) pre uskutočnenie objednávky, si hradí spotrebiteľ sám, pričom tieto sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré spotrebiteľ používa.

3.6    Objednávku, ako aj zmluvu, predávajúci archivuje najmenej po dobu 2 rokov, najdlhšie však po dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia. Objednávka ani zmluva nikdy nebudú sprístupnené nezúčastneným tretím stranám (okrem zamestnancov a subdodávateľov predávajúceho v potrebnom rozsahu alebo ak predávajúcemu vyplýva povinnosť zverejniť tieto dokumenty z príslušných právnych predpisov). V prípade potreby predávajúci spotrebiteľovi na žiadosť zmluvu kedykoľvek pošle.

3.7     Spotrebiteľ je oprávnený kúpiť len také množstvo tovaru, ktoré zodpovedá bežnej potrebe. Tovar kúpený prostredníctvom webstránky predávajúceho nie je určený na ďalší predaj. Ak si spotrebiteľ objedná alebo kúpi také množstvo tovarov, ktoré nezodpovedá bežnej potrebe alebo podľa jemu dostupných informácií Predávajúci usúdi, že spotrebiteľom objednaný tovar bude použitý na ďalší predaj, predávajúci má právo objednávku spotrebiteľa zrušiť, prípadne, ak už došlo k uzatvoreniu zmluvy, predávajúci má právo od zmluvy odstúpiť. V prípade odstúpenia od zmluvy predávajúcim si spotrebiteľ a predávajúci vrátia všetky vzájomne poskytnuté plnenia.

4. CENA TOVARU A ZĽAVY

4.1    Kúpna cena tovaru je uvedená na webstránke ako konečná cena, t.j. cena tovaru vrátane DPH a iných prípadných daní a poplatkov, pričom táto cena nezahŕňa cenu za dopravu, poplatky za platbu na dobierku, poplatky prevádzkovateľa platobnej brány a iné poplatky, ktoré spotrebiteľovi budú osobitne oznámené pri vypĺňaní objednávky (každopádne, pred jej odoslaním). Predávajúci nie je platcom DPH.

4.2    Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že podmienkou dodania tovaru je zaplatenie kúpnej ceny, prípadne iných poplatkov, ktorých konečná výška bude spotrebiteľovi oznámená pred odoslaním objednávky na doručenie.

4.3.   Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien. Cena je platná taká, aká je uvedená v e-maily potvrdzujúcom prijatie objednávky. Súčasťou ceny nie je poradenská činnosť, dopravné ani žiadne iné náklady, pokiaľ to nie je uvedené v popise produktu. Cena tovaru je určovaná podľa platného cenníka. Zvýhodnené (akčné) ceny tovaru sú zreteľne označené symbolmi (ako napr. „akcia“ alebo „výpredaj“). Platnosť zvýhodnených cien trvá do vypredania zásob alebo počas trvania doby uvedenej pri zvýhodnenej cene.

4.4   V prípade, ak sa spotrebiteľ aktuálne nachádza alebo žije v zahraničí, predávajúci dohodne platobné a dodacie podmienky so spotrebiteľom individuálne. Pri doručení objednávky do ČR spotrebiteľ platí cenu tovaru a dopravu kuriérskou službou v prepočet na Kč podľa aktuálneho kurzu Národnej banky Slovenskej republiky (www.nbs.sk).

4.5   V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru na webstránke, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať spotrebiteľovi tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu. Predávajúci informuje spotrebiteľa o chybe bez zbytočného odkladu a zašle spotrebiteľovi na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh zmluvy a zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí spotrebiteľom na emailovú adresu predávajúceho.

5. PLATOBNÉ PODMIENKY

5.1    Cenu tovaru, ako aj akékoľvek náklady súvisiace so spotrebiteľom zvoleným spôsobom platby alebo doručenia, môže spotrebiteľ na základe vlastného rozhodnutia uhradiť jedným z nasledovných spôsobov:

(a)   bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho  (prostredníctvom internetového rozhrania banky alebo platobného rozhrania Shoptet Pay, Google Pay alebo prevodom na účet);

(b)   platba na dobierku, t. j. v hotovosti pri prevzatí tovaru kuriérom

(c)   platba v hotovosti, pri prevzatí tovaru na predajni

5.2    Faktúra za tovar bude vystavená až potom, ako spotrebiteľ uhradí kúpnu cenu tovaru a bude mu doručená:

(a)   fyzicky spolu s tovarom ak si spotrebiteľ zvolil ako spôsob úhrady kúpnej ceny bezhotovostnú úhradu podľa článku 5.1(a) alebo
(b)   e-mailom do 48 hodín po doručení tovaru, ak si spotrebiteľ zvolil ako spôsob úhrady kúpnej ceny hotovostnú úhradu podľa článku 5.1(b), 5.1 (c).

5.3   V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 10 dní od uzavretia zmluvy.

5.4   V prípade bezhotovostnej platby je záväzok spotrebiteľa zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.

5.5   Predávajúci nepožaduje od spotrebiteľa vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.

5.3    Pre zamedzenie akýchkoľvek pochybností, cena za využitie služby “platba na dobierku” nie je zahrnutá v cene tovaru a bude spoplatnená sumou vo výške, ktorá bude spotrebiteľovi oznámená po zvolení možnosti „Platba na dobierku“ pri vypĺňaní objednávkového formulára. Cena za „platbu na dobierku“ je cena za využitie platobnej metódy, nie poplatok za poštovné, či balné.

6. PODMIENKY DODANIA TOVARU

6.1    Predávajúci doručí spotrebiteľovi tovar prostredníctvom spoločnosti určenej v objednávkovom formulári (ďalej len „doručovateľ“). Na doručenie sa budú vzťahovať obchodné podmienky doručovateľa.

6.2    Na webstránke pri jednotlivých tovaroch predávajúci uvádza orientačné termíny dodania, ktoré nie sú záväzné (tak ako je indikované na webstránke), avšak predávajúci spraví všetko preto, aby bol tovar spotrebiteľovi doručený v týchto termínoch. Predávajúci doručí spotrebiteľovi tovar najneskôr v termíne do 30 pracovných dní. Lehota na dodanie tovaru začína plynúť odo dňa nasledujúcom po dni, v ktorom bude spotrebiteľovi doručené potvrdenie objednávky. Pri plnení spotrebiteľovej objednávky môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania spotrebiteľom objednaného tovaru. O zmene termínu dodania bude predávajúci spotrebiteľa bezodkladne informovať, pričom spotrebiteľove právo odstúpiť od zmluvy v zmysle týchto VOP týmto nie je dotknuté.

6.3    Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar na adrese dodania, ktorú uviedol v objednávke v čase dohodnutom medzi spotrebiteľom a doručovateľom a za podmienok určených doručovateľom. V prípade, ak spotrebiteľ nezaplatí a neprevezme objednaný tovar mimo situácie poškodenia tovaru pri doručení (zásielka sa vráti ako nedoručená bez zavinenia predávajúceho, napr. ak zmluvný prepravca adresáta nenašiel, nevyrozumel o uložení zásielky, objednávateľ zásielku nedopatrením alebo úmyselne neprevzal, a pod. ), predávajúci môže požadovať od spotrebiteľa náhradu škody spôsobenej porušením povinnosti vyplývajúcej zo zmluvy týchto VOP, na ktorú sa vzťahuje zmluvná pokuta. Zmluvná pokuta je v takom prípade stanovená minimálne vo výške zaplateného poštovného a maximálne vo výške 50% z celkovej ceny objednávky. Spotrebiteľovi, ktorý neprevzal tovar bude zaslaná správa e-mailom so žiadosťou o informáciu, či má stále záujem o objednaný tovar a opätovné odoslanie vrátenej zásielky . Na odpoveď na túto výzvu má spotrebiteľ termín 7 dní odo dňa odoslania správy predávajúcim. Ak spotrebiteľ požiada o opätovné odoslanie takto vrátenej zásielky, predávajúci doúčtuje k celkovej cene zásielky druhý manipulačný poplatok a poštovné podľa platného cenníka. Opätovné odoslanie takto vrátenej zásielky je možné len na základe úhrady vopred. Pokiaľ spotrebiteľ na výzvu predávajúceho v určenom termíne neodpovie, objednávka bude zo strany predávajúceho stornovaná.

6.4    Pokiaľ sa predávajúcemu od spotrebiteľa tovar vrátil niekoľkokrát, teda spotrebiteľ si opakovane zásielky nepreberá, stanovuje si predávajúci právo požadovať od takéhoto spotrebiteľa platbu vopred prevodom na účet.

6.5    Ak je tovar spotrebiteľovi doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, predávajúci žiada spotrebiteľa, aby tovar od doručovateľa nepreberal a bezodkladne predávajúcemu túto skutočnosť oznámil na telefónnom čísle: 0918816990 alebo e-mailom na adrese: info@tianfu.sk.

6.6     Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal spotrebiteľ povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore so zmluvou tak neurobil.

7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

7.1    Spotrebiteľ má právo aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy kedykoľvek od zadania objednávky (ak nie je v týchto VOP uvedené inak) až do uplynutia 14-dňovej lehoty, ktorá začína plynúť prevzatím tovaru. Pre účely tohto článku sa tovar považuje za prevzatý zo strany spotrebiteľa: (I.) ak spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo (II.) ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo (III.) ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu takéhoto tovaru.

7.2    Právo odstúpiť od zmluvy podľa článku 7.1 sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, vyrobený na mieru alebo určený osobitne pre konkrétnu jednu osobu. V takomto prípade spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy.

(a)    Tovarom zhotoveným podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa sa rozumie tovar, ktorý predávajúci nemá bežne v ponuke e-shopu a spotrebiteľ sám požiada predávajúceho o úpravu bežne ponúkaného tovaru či zmenu jeho parametrov alebo vlastností.

(b)    Tovarom vyrobeným na mieru sa rozumie tovar, ktorý predávajúci vyrába vyslovene podľa požiadavky spotrebiteľa (napr. dioptrické šošovky s hodnotou dioptrie alebo šošovky s povrchovou úpravou šošoviek v podobe ochrany proti modrému svetlu),

(c)    Tovarom určeným osobitne pre konkrétnu osobu sa rozumie tovar, ktorý je prispôsobený konkrétnemu zákazníkovi. (Tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovar vyrobený na mieru alebo tovar určený osobitne pre konkrétnu jednu osobu ďalej v týchto VOP len „osobitný tovar“)

7.3   Právo odstúpiť od zmluvy môže spotrebiteľ u predávajúceho uplatniť listom na adresu: TIANFU s.r.o., Dolná Streda 536, 925 63, Slovenská republika, alebo e-mailom na emailovú adresu: info@tianfu.sk.

7.4   Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný zaslať tovar späť predávajúcemu na  adresu uvedenú v článku 7.3. Lehota podľa predchádzajúcej vety je dodržaná, ak bol, najneskôr v 14. deň, tovar odovzdaný na prepravu. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša v plnom rozsahu spotrebiteľ. 

7.5    Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi  dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

7.6    Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi uhradenú kúpu cenu pred tým, ako mu je tovar doručený.

7.7    Predávajúci sa zaväzuje vrátiť spotrebiteľovi uhradenú kúpnu cenu za príslušný tovar v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia vráteného tovaru rovnakým spôsobom aký bol použitý pri platbe spotrebiteľom za tovar, pokiaľ spotrebiteľ nepožiada inak. V prípade, ak je vrátený tovar poškodený, použitý, opotrebovaný alebo neúplný, predávajúci môže vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu zníženú o hodnotu poškodenia. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Za zaobchádzanie s tovarom nad rozsah uvedený v predchádzajúcej vete, sa bude (okrem iného) považovať vrátenie tovaru, ktorý (I.) nie je v originálnom obale, (II.) je bez ochranného puzdra (ak bolo súčasťou dodávky), (III.) je bez príslušenstva, ktoré bolo súčasťou dodávky, (IV.) z ktorého boli odstránené etikety alebo štítky, (V.) z ktorého boli odstránené ochranné prvky (napr. nálepky na skle okuliarov), (VI.) je bez návodu na použitie alebo iných priložených informácii. Predávajúci odporúča spotrebiteľovi poistiť zásielku, ktorou bude tovar doručovať naspäť predávajúcemu.

7.8    Spotrebiteľ berie na vedomie, že pri uzavretí zmluvy, ktorej predmetom je predaj a kúpa tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo ide o osobitný tovar,, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy.

7.9    Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje spotrebiteľa prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným spotrebiteľom.

8. ZÁRUKA A REKLAMÁCIE

8.1    Na všetok tovar zakúpený na webstránke poskytuje predávajúci spotrebiteľovi záruku v trvaní 24 mesiacov, ktorá začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom.

8.2    Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej spotrebiteľ tovar nemohol používať z dôvodu jeho záručnej opravy.

8.3    Záruka sa nevzťahuje na vady, ktoré na tovare vznikli:

(a)   mechanickým poškodením tovaru spotrebiteľom;
(b)   použitím tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu;
(c)   iným ako bežným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o tovar;
(d)   poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo použitím v rozpore s podmienkami použitia výrobcu tovaru, všeobecnými zásadami alebo technickými normami;
(e)   poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami;
(f)    poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením;
(g)   neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom alebo iným zásahom vyššej moci; a
(h)   úpravou tovaru zo strany iného subjektu ako je predávajúci alebo ním poverená osoba.

Pre zamedzenie akýchkoľvek pochybností, záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebovanie tovaru (alebo jeho častí) spôsobené používaním.

8.4   Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu tovaru listom na adresu: TIANFU s.r.o, s miestom podnikania: Dolná Streda 536, 925 63, Slovenská republika, alebo e-mailom na adresu: info@tianfu.sk. 

8.5    Pri reklamácii tovaru je spotrebiteľ povinný doručiť predávajúcemu:

(a)   samotný reklamovaný tovar so všetkým príslušenstvom, ktoré bolo spolu s tovarom spotrebiteľovi doručené;
(b)   faktúru za tovar;
(c)   reklamačný list,

                  – meno, priezvisko, adresu, telefónne číslo a e-mail spotrebiteľa;
                  – číslo objednávky a dátum, kedy bol tovar spotrebiteľovi doručený;
                  – označenie reklamovaného tovaru (napríklad výrobným číslom);
                  – popis závady na reklamovanom tovare;
                  – preferovaný spôsob vybavenia reklamácie podľa článku 8.10; a
                  – vlastnoručný podpis spotrebiteľa.

Ak reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené v bode 8.5. bude považovaná za neoprávnenú.

8.6    Pre zamedzenie akýchkoľvek pochybností, ak si spotrebiteľ u predávajúceho objednal tovar (napríklad okuliarový rám), ktorý bol následne doplnený o iný tovar, ktorý nebol zakúpený u predávajúceho (napríklad okuliarové šošovky), spotrebiteľ je povinný tovary oddeliť a doručiť predávajúcemu reklamovaný tovar bez tovaru zakúpeného u tretej osoby. Dňom doručenia reklamovaného tovaru spolu s dokumentami a informáciami podľa článku 8.5 začne predávajúcemu plynúť lehota na vybavenie reklamácie spotrebiteľa.

8.7    Ak si spotrebiteľ objedná viac tovarov, ktoré sú dodané v jednom celku, nároky z vád týkajúce sa jedného z týchto tovarov nespôsobujú, že by mal spotrebiteľ nároky z vád aj k ostatným tovarom bez vád.

8.8    Reklamácia bude vybavená iba vo vzťahu k vadám, ktoré spotrebiteľ označil v reklamačnom liste.

8.9    Predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie podľa článku 8.6 a v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické ohodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od zmluvy.

8.10    Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má spotrebiteľ: :

(a)   ak ide o odstrániteľnú vadu:

(I.)     predávajúci vadu bez zbytočného odkladu, včas a riadne odstráni; alebo
(II.)    vadný tovar alebo súčasť tovaru, ak sa vada týka iba takejto súčasti, predávajúci na žiadosť spotrebiteľa vymení, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady; alebo
(III.)   vadný tovar alebo súčasť tovaru, ak sa vada týka iba takejto súčasti, predávajúci na základe vlastného rozhodnutia vymení v prípade, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti;

(b)   ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady alebo o odstrániteľnú vadu, pre ktorú spotrebiteľ nemôže tovar riadne užívať z dôvodu, že sa vada opakuje alebo má tovar väčší počet vád:

(I.)     predávajúci tovar vymení; alebo
(II.)    spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy.

(c)   ak ide o neodstrániteľné vady tovaru, spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.

Pre zamedzenie akýchkoľvek pochybností, v prípade výmeny tovaru začne na nový tovar plynúť záručná doba odo dňa prevzatia takéhoto nového tovaru.

8.11  Ak reklamáciu tovaru spotrebiteľ uplatní:

(a)   počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci môže reklamáciu spotrebiteľa zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia predávajúci od spotrebiteľa nebude vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie predávajúci poskytne spotrebiteľovi najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie;
(b)   po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci takúto reklamáciu zamietol, v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ zašle výrobok na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

8.12  Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.  Uzatvorením zmluvy spotrebiteľ potvrdzuje, že mal možnosť prečítať si podmienky reklamácie tovaru.

8.13  O vybavení reklamácie bude predávajúci spotrebiteľa informovať e-mailom, telefonicky a/alebo písomne formou listu a zároveň mu o reklamácii vydá písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

8.14   Nie je možné vrátiť tovar alebo ho vymeniť po uplynutí doby spotreby.

9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje spotrebiteľa bude predávajúci spracovávať za podmienok stanovených v Zásadách spracovania osobných údajov. Týmto spotrebiteľ berie na vedomie a súhlasí s takto stanovenými podmienkami spracovania osobných údajov.

10. DORUČOVANIE

10.1   Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.

10.2  Spotrebiteľ doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto VOP. Predávajúci doručuje spotrebiteľovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

11. MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOROV

 11.1  Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.

11.2  K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou zo zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo @soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a spotrebiteľom zo zmluvy.

11.3   Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

11.4   Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodní inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

12. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

12.1  Všetky dojednania medzi predávajúcim a spotrebiteľom sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

12.2  Predávajúci nie je vo vzťahu ku spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov.

12.3  Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webstránky  alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.

12.4  Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do webstránky  alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Spotrebiteľ nesmie pri využívaní webstránky  používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webstránku a užívať webstránku alebo jej časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.

12.5  Zmluva vrátane VOP  je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

12.6  Znenie VOP môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.

13. KONTAKTNÉ ÚDAJE

13.1  Kontaktné údaje predávajúceho:

(a)     adresa na doručovanie: 
 

TIANFU s.r.o.
Dolná Streda 536
925 63 Dolná Streda
Slovensko

 

(b)     adresa elektronickej pošty:
          info@tianfu.sk

(c)     telefónne číslo: 
         0918816990

14. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

14.1  Tieto VOP nadobúdajú voči spotrebiteľovi účinnosť dňom uzatvorenia zmluvy.

14.2  Predávajúci je oprávnený jednostranne kedykoľvek zmeniť alebo upraviť tieto VOP. Na vzťah medzi spotrebiteľom a predávajúcim sa aplikujú VOP platné a účinné v čase uzatvorenia zmluvy.

Tieto VOP sú platné a účinné od 01.01.2025.